Revoluția mentalității în educație – Inteligența emoțională

Pentru a participa vă rugăm să vă înscrieți aici: https://online.superteach.ro/conferinta27februarie/

Premisa

Este important ca elevii să fie pregătiți din punct de vedere academic să concureze pentru locuri de muncă bazate pe cunoaștere și tehnologie. În ultimii ani însă, s-a acordat o atenție sporită rolului pe care îl are competența emoțională și socială în succesul academic. Daniel Goleman în 1995 a sugerat că inteligența emoțională (EI) este mai importantă decât IQ-ul în prezicerea succesului în viață, inclusiv a succesului academic.

Inteligența emoțională este „capacitatea de a monitoriza propriile emoții și pe ale celor din jur, de a le eticheta în mod corespunzător și de a utiliza informații emoționale pentru a ghida gândirea și comportamentul” (Peter Salovey, John Mayer, 1990). 

Viața este un roller coaster emoțional, acum mai mult ca niciodată. COVID-19 a avut un impact fără precedent asupra tuturor purtându-ne printr-o furtună de sentimente de la anxietate, stres, nervozitate, singurătate, frustrare la bucuria de a fi împreună, de a fi sănătoși și a ne simți iubiți.

Învățarea socio-emoțională (sau SEL – Social Emotional Learning) este procesul prin care copiii și adulții înțeleg și gestionează emoțiile, își stabilesc și ating obiectivele pozitive, simt și manifestă empatie față de ceilalți, stabilesc și mențin relații pozitive și iau decizii responsabile. 

Educația este mediul propice pentru dezvoltarea inteligenței emoționale (EI).  Accentul pus pe  SEL crește rapid la toate nivelurile sistemului educațional, deoarece acesta ne poate oferi abilitățile necesare pentru a face față situațiilor care pot sau nu să fie sub controlul nostru.

 

  • Care sunt tendințele mondiale în rândul elevilor/adolescenților și de ce e important să ne dezvoltăm inteligența emoțională din primii ani de școală?
  • Folosiți strategii specifice de rezolvare a conflictelor pentru a gestiona conflictele interpersonale în propria dvs. viață sau în școală?
  • Cum creștem copii autonomi, capabili să facă față provocărilor vieții și din punct de vedere emoțional?
  • Cum îi învățăm pe copii să fie și performanți și fericiți?
  • Putem preda inteligența emoțională?
  • Dezvoltăm inteligența emoțională a elevilor în România?
  • Cum creăm la școală spațiul sigur în care copii învață să-și accepte și gestioneze emoțiile proprii și ale celor din jur.?
  • Există o abordare de învățare socială și emoțională la nivel școlar (SEL)? Folosiți programe de dezvoltare emoțională în școală/clasă?