Pentru a participa, vă rugăm să vă înregistrați aici – https://superteach.webex.com/superteach/onstage/g.php?MTID=e25809afa2f095f8bd2192e80e407e4cb.

Premisa de la care pornim este urmatoarea:
Termenul de leadership în educație este folosit pentru a descrie procesul de atragere și îndrumare a talentelor și energiilor profesorilor, elevilor și părinților către atingerea obiectivelor educaționale comune.
Leadership-ul în educație joacă un rol esențial în influențarea climatului, atitudinii și reputației școlilor. Acesta ar trebui să fie piatra de temelie pe care școala, ca și instituție de învățare, funcționează și se dezvoltă. Cu o conducere de succes, școlile devin incubatoare eficiente de învățare, locuri în care elevii nu numai că sunt educați, ci sunt provocați, hrăniți și încurajați.
Pe de altă parte, conducerea școlară slabă sau absentă poate submina dramatic obiectivele unui sistem educațional. Când școlile nu au o bază și o direcție puternice, învățarea este compromisă, iar elevii suferă.
Studiile spun că după interacțiunea la clasă, conducerea școlii este a doua cea mai influentă pârghie asupra felului în care învață elevii.
Dar ce face ca un director de școala să aibă  succes?
Cum devii cu adevărat eficient ca director sau într-o poziție de conducere?
Deși nu există o singură soluție pentru a conduce o instituție  școlară cu succes, există anumite strategii, abilități, trăsături și credințe pe care mulți dintre cei mai eficienți lideri școlari le împărtășesc.
1. Înțeleg importanța construirii unei comunități în jurul școlii;
2. Dau putere profesorilor și cultivă abilitățile de conducere;
3. Creează medii de învățare colaborative și incluzive;
4. Învață continuu și conduc prin exemplu;
5. Sunt perseverenți  în ciuda obstacolelor sau provocărilor – rămân în rol cel puțin 5 ani de zile;
Câteva dintre acestea le vom discuta împreună cu invitații comunității de profesori  SuperTeach, în cadrul conferinței din 24 octombrie.
Întreaga conferință poate fi urmărită aici:

Materiale suplimentare despre Leadership Educațional:

  • A Systemic Approach to Elevating Teacher Leadership. Descarcă de AICI.
  • Defining Teacher Leadership. Descarcă de AICI.
  • Revisiting Teacher Leadership: Perceptions of Teachers and Principals. Descarcă de AICI.
  • School Leadership, Teachers’ Roles in School Decisionmaking, and Student Achievement. Descarcă de AICI.