Cui se adresează?
Profesori din învățământul primar și secundar (gimnaziu, liceu, școală profesională).
Scurtă descriere a atelierului
Atelierul explorează diferite reprezentări și strategii didactice care urmăresc stimularea motivației pentru învățare. Urmărește să sprijine participanții să aibă o raportare critică la strategii neproductive din perspectiva mecanismelor de construire a motivației pentru învățare. În egală măsură, urmărește să ajute profesorii să înțeleagă principalii factori de influență pentru motivație și modul de raportare sistematică la aceasta tematică în activitățile de învățare.
5 puncte cheie/teme abordate în workshop
– reprezentări și strategii didactice care urmăresc stimularea motivației pentru învățare.
– ce înseamnă o abordare neproductivă din perspectiva mecanismelor de construire a motivației pentru învățare?
– care sunt cei mai importanți factori de influență ai motivației pentru învățare în literatura de specialitate?
– implicații practice pentru designul activităților de învățare.
– ce resurse există pentru aprofundarea acestei problematici?
Agenda / Structură workshop
Completare/analiză chestionar evaluativ centrat pe reprezentări curente privind motivația pentru învățare; evidențierea aspectelor de tip self-efficacy
Dezbatere pe grupuri/prezentări în plen privind strategii curente neproductive din perspectiva mecanismelor de construire și a factorilor de influență ai motivației pentru învățare
Conturarea implicațiilor practice pentru designul activităților de învățare (prezentare interactivă)
Cartografierea principalelor categorii de resurse pentru aprofundarea acestei problematici (prezentare interactivă)