Cui se adresează?
Profesorilor și directorilor din toate ciclurile.
Scurtă descriere a atelierului
Atelierul urmărește transformarea practicii de predare de la clasă, fără intervenții sau resurse externe clasei. Transformarea practicii de predare este prezentată din perspectiva a următoarelor aspecte:
- Proiectare pentru învățare vs proiectare pentru predare
- Ce trebuie să nu lipsească din nicio lecție?
- Cum știu dacă elevii au învățat? De cele mai multe ori, o predare bună nu înseamnă o învățare reușită la elevi.
5 puncte cheie/teme abordate în workshop
- Proiectare a lecțiilor pentru învățare – condiție sine qua non în predare și în învățare
- Rolul lecturii în predare și învățare
- Cum îi ajut pe elevi să devină metacognitivi
- Evaluarea formativă și feedback-ul pentru învățare
- Cum măsor impactul predării asupra învățării
Agenda / Structură workshop
- Warm up: Care sunt factorii care influențează cel mai mult învățarea? (Activitate în grupuri) – 5 min Răspunsurile vor fi expuse pe flipchart sau pe perete
- :Activitate frontala: Care sunt aspectele care nu lipsesc din niciun plan de lecție și care contribuie la învățare – 5 min
- Input facilitator – 10 min
- Activitate practică 1: Lectura la toate disciplinele – 15 min
- Input facilitator 5 min
- Activitatea practică 2: Strategii metacognitive în învățare (în grupuri de câte patru participanți) – 15 min
- Input facilitator: Evaluarea formativă și feedback-ul – 5 min
- Activitate practică 3: Cum măsor impactul predării? – Activitate de tip Think – Pair – Share
- Reflection point 1: Ce iau cu mine?
- 10. Reflection point 2: Ce voi schimba?