Facilitator: Liliana Romaniuc

Am înființat și condus două școli private: una după curriculumul românesc și o școală Cambridge, în Iași. A treia organizație înființată este un ONG – Asociația Română de Literație. Misiunea acestei organizații este transformarea sistemului de educație, plecând din fiecare școală, clasă și cu fiecare profesor. Am fost inspector general, sunt expert ARACIP, președinta Asociației […]

Detalii despre Liliana Romaniuc

Cui se adresează?

Profesorilor și directorilor din toate ciclurile.

Scurtă descriere a atelierului

Atelierul urmărește transformarea practicii de predare de la clasă, fără intervenții sau resurse externe clasei. Transformarea practicii de predare este prezentată din perspectiva a următoarelor aspecte:

  • Proiectare pentru învățare vs proiectare pentru predare
  • Ce trebuie să nu lipsească din nicio lecție?
  • Cum știu dacă elevii au învățat? De cele mai multe ori, o predare bună nu înseamnă o învățare reușită la elevi.

5 puncte cheie/teme abordate în workshop

  1. Proiectare a lecțiilor pentru învățare – condiție sine qua non în predare și în învățare
  2. Rolul lecturii în predare și învățare
  3. Cum îi ajut pe elevi să devină metacognitivi
  4. Evaluarea formativă și feedback-ul pentru învățare
  5. Cum măsor impactul predării asupra învățării

Agenda / Structură workshop

  1. Warm up: Care sunt factorii care influențează cel mai mult învățarea? (Activitate în grupuri) – 5 min Răspunsurile vor fi expuse pe flipchart sau pe perete
  2. :Activitate frontala: Care sunt aspectele care nu lipsesc din niciun plan de lecție și care contribuie la învățare – 5 min
  3. Input facilitator – 10 min
  4. Activitate practică 1: Lectura la toate disciplinele – 15 min
  5. Input facilitator 5 min
  6. Activitatea practică 2: Strategii metacognitive în învățare (în grupuri de câte patru participanți) – 15 min
  7. Input facilitator: Evaluarea formativă și feedback-ul – 5 min
  8. Activitate practică 3: Cum măsor impactul predării? – Activitate de tip Think – Pair – Share
  9. Reflection point 1: Ce iau cu mine?
  10. 10. Reflection point 2: Ce voi schimba?