Facilitator: Mihai Victor Stamatescu

De 50 (cincizeci) de ani merg la şcoală în fiecare zi şi ocup diverse poziţii: în bancă sau „de cealaltă parte” – la catedră. Pare că nu s-a schimbat mare lucru. Acum un secol şi jumătate Eminescu scria, referindu-se la şcoală: În zădar în colbul şcolii,/ Prin autori mâncaţi de molii,/ Cauţi urma frumuseţii/ Şi […]

Detalii despre Mihai Victor Stamatescu

Cui se adresează?

Profesorilor din învăţământul gimnazial şi liceal, de orice specialitate.

Scurtă descriere a atelierului

Atelierul prezintă o perspectivă „dincolo de disciplinele şcolare” asupra realităţii şi a modului în care poate fi organizată învăţarea în clasă. Exemple de experienţe de învăţare, instrumente de construcţie a învăţării şi de evaluare a acesteia. Fiecare proiect priveşte situaţiile de învăţare prin ochii mai multor dicipline „academice” simultan cu perspectiva emoţională şi a simţurilor copiilor.

5 puncte cheie/teme abordate în workshop

– abordarea constructivistă a temelor şi subiectelor din programa şcolară;

– cunoaşterea transdiciplinară;

– munca în echipă a copiilor şi valorizarea inteligenţelor multiple dominante ale fiecăruia;

– formarea şi exersarea competenţelor/abilităţilor/deprinderilor necesare în viaţa cotidiană;

– exerciţiu de identificare a unor competenţe strategice şi de anticipare a soluţiilor;

Agenda / Structură workshop

  • „Povestea” care ne aduce împreună – cum dobândim controlul asupra atenţiei copiilor;
  • „Spectacolul” realităţii din jurul nostru: cum învăţăm ochii copiilor „să vadă” (lectura şi înţelegerea imaginilor) din jur, din on line;
  • Cum funcţionează o „echipa”?
  • Oamenii sunt peste tot. Descoperirea celuilalt