Cui se adresează?
Atelierul se adresează educatorilor, învățătorilor și profesorilor care doresc să utilizeze și să creeze instrumente de dezvoltare a deprinderilor de leadership la elevi:
- independența ( Storytelling-ul ajută pentru a îi învăța să își punem prioritatile pe primul loc, pentru a le pune valoare începerea oricărui demers educațional prin stabilirea clară a finalităților, pentru a le evidenția capacitatea de a avea suficientă determinare în a crea contextul favorabil pentru a actiona, pentru le a evidenția importanța de a-și crea obiceiuri pentru atingerea obiectivelor propuse )
- interdependența ( despre cum gândesc, cum înțeleg, cum se fac înțeleși, cum acționează ) întreaga persoană ( despre cum învață să aibă grijă de ei înșiși )
Scurtă descriere a atelierului
”Amintirea noastră adoră poveștile, episoadele, evenimentele”
( prof. dr. Heinz Schirp – Hanovra DGSL Kongress despre neuroștiințe și invățare )
Atelier de storytelling, învățare experiențială și pedagogie practica.
Ore de matematică. Copii care rezolvă independent probleme clasice, probleme practice, probleme complexe. Elevi care utilizează soft-uri educaționale la geometrie, statistică și grafuri. Elevi mici interesați cum să învețe și care consideră ca ceea ce fac este important. Elevi mari stiu deja că matematica îi ajută să se specializeze în meserii foarte bine plătite. Bucuria împărtășită de a fi creativi împreună, în coordonare unii cu ceilalți, în comunicare continuă cu profesorul. Consecvență. Comunicare. Inteligență emoțională. Accent pe valori. Dezvoltare de competențe.
Toate acestea le trăiam în urmă cu 22 de ani în timpul unei burse guvernamentale pentru Mathematiques Appliquees. De atunci m-am dedicat multă energie să evidențiez în matematică rigoarea, precizia, logica, imaginația, creativitatea, abilitatea de a lua decizii, atenția, analiza, sinteza, claritatea, eleganța, organizarea, rezistența, perseverența. Prin vârful creionului, matematica te convinge. Resursele ei intelectuale, capitalul de cunoștințe, deprinderile, atitudinile, maturitatea sunt excelente pentru capacitatea de integrare în domenii noi.
Prin Storytelling am experimentat cum poate intra matematica în mintea și sufletul elevului. Am văzut cum, prin intermediul ”poveștii”, se poate clădi stima de sine, se poate face apel la rațiune, se face antrenamentul pentru victorie. Am exersat cum poți să o iei de la capăt atunci când se impune. Am beneficiat de ordine, strălucire, măreție. Am constatat cum poate ea schimba lumea vieții de zi cu zi.
Formarea de mini-echipe pentru creare si expunere a unei povești, la alegerea echipei, pe o tema dintr-o disciplină de studiu, dintr-o arie curriculară sau pe o temă interdisciplinară.
Valoarea adaugată ar fi stabilirea unei legătură cu o temă de dezvoltare personală referitoare la:
independență (stabilirea obiectivelor, planificarea, organizarea, gestionarea timpului, inițiativa, viziunea, responsabilitatea, integritatea );
interdependența ( comunicare, empatie, lucru in echipa, etica, valori, rezolvarea problemelor);
abilități personale ( sociale, emoționale, mentale );
Cerințe finale ale produsului de Storytelling:
- încadrarea în timp: 3-4 minute de expunere
- respectarea structurii celor 5 stații
- captarea atenției publicului.
5 puncte cheie/teme abordate în workshop
Ce este Storytelling-ul ? ( proces sistematic în care expeditorul creează o poveste în care stochează conținuturi emoționale din care rezultă informații pentru destinatar )
Cum funcționează Storytelling-ul? Care sunt mecanismele unei povești care are în centru transformarea, evoluția?
Care este structura poveștii? Care sunt cele 5 stații importante ale ei?
Ce este esențial pentru o poveste buna
Exemple
Agenda / Structură workshop
Despre Storytelling –
Exemplul: Matematică si Storytelling – există?
( Despre laturile poveștii, fețele, unghiurile și secțiunile ei. Imaginație, creativitate, întrebări, parteneriate care împart efortul și multiplică rezultatele, convingeri care determină comportamente, comportamente care produc rezultate, teama de a fi foarte bun, puncte de interes, motivații, conflicte, obstacole, victorii, recompense, eroi )
Ateliere Storytelling – crearea unei povești
Prezentări Storytelling – fiecare echipă
Evaluare (fiecare echipa evaluează dar este si evaluată de către celelalte echipe )
Concluzii