Facilitator: Claudia Badiu

Claudia este învățătoare la Școala Gimnazială Ioan Bob Cluj Napoca. De asemenea, face parte din Aspire Teachers din anul 2017 și scrie pe pagina Pictezstele. Este co-fondator ,,EduTalks – Idei pentru educație”, un podcast în care au loc discuții cu oameni ce au experiență în domeniul educațional. Cred cu tărie în educația afectivă, în puterea […]

Detalii despre Claudia Badiu

Cui i se adresează atelierul?

Atelierul se adresează profesorilor de la orice disciplină, care își doresc să afle mai multe despre cum pot să aibă grijă de ei înșiși, într-un sistem de învățământ plin de provocări.

Scurtă descriere a atelierului

Se întâmplă de multe ori ca noi, profesorii, să ne simțim copleșiți de multitudinea sarcinilor pe care le avem de rezolvat într-o zi. De la managementul clasei de elevi, până la documentele de care trebuie să ne ocupăm zilnic, de la pregătirea temeinică a lecțiilor, până la modalități de predare creativă și interactivă pe care simțim că e nevoie să le inserăm în strategia didactică a fiecărei zile. Astfel, se întâmplă să avem zile în care pur și simplu simțim că e prea mult sau prea greu.

Atelierul Starea de bine a profesorilor își propune să aducă în discuție ce se întâmplă în astfel de zile, dar și ce se întâmplă în zilele bune și productive pe care cu toții le avem. Cum putem să transferăm reușita unei zile și asupra celorlalte? Cum putem să ne bucurăm de fiecare zi și de fiecare oră predată?

În cadrul acestui atelier profesorii vor fi invitați să își acorde timp, să descopere tehnici care le pot fi de ajutor acasă ori la școală și să participe la jocuri de echipă, care vor fi un prilej de reflecție.

Avem nevoie să ne ascultăm pe noi înșine, iar apoi să îi ascultăm conștient pe cei din jurul nostru pentru a stabili legături puternice capabilă să ne țină, atunci când în jurul nostru totul se clatină.

Avem nevoie să fim puternici împreună, fiindcă doar împreună putem reuși!

5 puncte cheie/teme abordate in cadrul workshopului

  1. Abordarea științifică referitoare la inteligența socio-emoțională și starea de bine a oamenilor. Noile descoperiri în domeniul neuroștiințelor.
  2. Tehnici, metode, idei practice prin care putem găsi echilibrul interior atât la școală cât și acasă.
  3. Jocul Pătratele colaborării. Moment de reflecție asupra emoțiilor și trăirilor experimentate în cadrul acestui joc.
  4. Edificiul meu interior – exercițiu de auto-analiză.
  5. Concluzii. Prezentarea unei liste cu lecturi și linkuri utile.

Agendă/structură workshop

Introducere în subiect. Prezentarea succintă a câtorva idei din domeniul neuroștiințelor, referitoare la starea de bine a oamenilor, atât în relație cu ei înșiși cât și în relație cu ceilalți. Discutarea unor termeni-cheie: neuroplasticitate, neuroni-oglindă, empatie.

Break out: exemple de tehnici și metode care pot fi folosite pentru gestionarea situațiilor neprevăzute/stresate, care duc la burn-out. Realizarea unui poster cu aceste exemple, astfel încât să ni le putem reaminti la final.

Aplicație: Desfășurarea jocului în echipă: Pătratele colaborării, urmat de un moment de reflecție și de înțelegerea profundă a experienței trăite.

Desfășurarea exercițiului de auto-analiză Edificiul meu interior, moment în care profesorii vor petrece timp cu ei înșiși pentru a-și găsi răspunsuri în interior astfel încât să completeze structura unei case.

Concluzii. O analiză a aspectelor discutate astfel încât esențialul să rămână în mintea participanților pentru a putea fi folosit atunci când e nevoie. Fiecare profesor, extrage un mesaj vesel, motivațional care să îi amintească de participarea la atelier.