Adriana Lefter este învățătoare titular la Școala Gimnazială „Elena Doamna” din Tecuci și mereu și-a dorit să îi facă pe copii să învețe cu drag. Știe că diversitatea, noutatea și interacțiunea cu copiii sunt esențiale pentru a-i face să se bucure de școală. Ne-a onorat cu prezența, în calitate de speaker, la Conferința SuperTeach de la Galați și, pentru că este o fire deschisă, a împărtășit din experiența ei în cadrul conferinței.

Spune-ne, te rugăm, ce ți-a plăcut la conferința SuperTeach?

Am fost plăcut surprinsă de numărul foarte mare de profesori dornici să participe la această conferință, motivați de dorința de a afla noi idei, abordări inovatoare, de a cunoaște oameni care să-i inspire în demersul lor didactic. Am apreciat modul de desfășurare, a fost foarte bine organizat și planificat în detaliu. Am rămas impresionată de entuziasmul tuturor de a fi împreună, de a fi uniți.

Care crezi că ar fi primul lucru pe care ar trebui să îl facem pentru a porni în direcția unei mentalități deschise?

Pentru a porni către o mentalitate deschisă cel mai important lucru este să te autoanalizezi, să ai curajul de a te autoevalua corect, obiectiv, ținând cont de aspectele multilple ale sistemului, de nevoile noastre, ale profesorilor și, în primul rând, să avem în vedere nevoile elevilor.

 Ce te determină pe tine să vrei să schimbi ceva în educație?

Dorința mea de schimbare a pornit din momentul în care propriul copil mi-a fost elev. Atunci, prin prisma lui, am aflat cele mai sincere dorințe ale elevilor, am înțeles cum nu se poate mai bine, prin copilul meu, ce și cum trebuie să (mă) schimb. De atunci, continui să schimb abordările, metodele, jocurile, proiectele pe care le folosesc la clasă, în funcție de disciplină și de elevi.

 Care este cea mai frumoasă experiență pe care ai întâmpinat-o în aventura aceasta de a schimba mentalitatea în domeniul educației? Dar și cea mai mare provocare întâlnita?

Cea mai frumoasă experiență a fost cea a workshop-ului în care am avut deosebita plăcere să cunosc oameni veniți să învețe, care doresc să schimbe și să se schimbe, care au dorit să se joace și să se bucure de folosirea tehnologiei. Cea mai mare provocare a fost să îi determin pe toți participanții să se simtă câteva momente copii, să empatizeze cu elevii lor și să recunoască faptul că le-a făcut plăcere să se „joace cu tehnologia” .

Cum crezi că privesc copiii schimbarea de mentalitate a profesorilor?

Copiii așteaptă schimbarea, o doresc mult deoarece, uneori, nu se regăsesc în lumea creată de unii profesori. De aceea, cred că noi, cadrele didactice, trebuie să ne apropiem cât mai mult de lumea lor, să-i ascultăm, să-i înțelegem și să ne respectăm reciproc.

Adriana Lefter este unul din profesorii care lucrează cu sufletul alături de elevi, înainte de birocrație și problemele din sistem. Ea este una din cei care schimbă sistemul și care își dorește tot ce e mai bun pentru mediul academic.