Facilitator: Andreea Răvaș

Andreea Răvaș, învățătoare, București. Absolventă a Liceului Pedagogic, a Facultății de Psihologie și Științele Educației, master în Management educational, grad didactic II. Experiența de 17 ani la grădiniță și la școală, la sat și la oraș, la stat și la privat mi-a arătat că Se poate! Putem!, că omul stă la baza procesului de educație […]

Detalii despre Andreea Răvaș

Fiecare profesor este în căutarea modelelor și tehnicilor care să-l ajute să aibă impact pozitiv.

Pentru a participa, vă rugăm să vă înscrieți aici – https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZIkf-qupzoiH9H_ukvre6g7_mShbQ-VAm6y

Atelierul se adresează părinților și cadrelor didactice din învățământul preșcolar.

Ce este dezvoltarea socio-emoțională?

Care sunt caracteristicile copilului preșcolar?

Care sunt competențele emoționale de care are nevoie viitorul adult?

Care sunt abilitățile sociale necesare stabilirii și menținerii unor relații armonioase?

Cine se ocupă de dezvoltarea socio-emoțională a copiilor?

Cum putem dezvolta inteligența emoțională a preșcolarilor?

 

Am organizat acest atelier plecând de la aceste întrebări și de la ideea că puterea de a fi inteligent emoțional, de a ști să relaționezi și să construiești relații cu ceilalți într-o societate în permanentă schimbare este o capacitate extrem de valoroasă. Recunoașterea emoțiilor, denumirea și gestionarea lor, reprezintă elemente-cheie de mare ajutor în dezvoltarea armonioasă și sănătoasă a copiilor, în timp ce ”relațiile ne modelează și remodelează modul de gândire”.

Grădinița oferă copiilor cadrul pentru a exersa construirea și menținerea relațiilor printr-un traseu format din interacțiunea directă, din jocuri de încredere, comunicare și cooperare, din activități interactive care îi ajută să se descopere și să se înțeleagă mai bine, atât pe ei înșiși, cât și pe ceilalți, în timp ce familia oferă un mediu sănătos, încurajează aceste abilități prin independență și suport

Materialul propus vizează prezentarea unor metode și mijloace prin care îi putem ajuta pe copii să devină mai atenți și mai conștienți atunci când vine vorba de propriile emoții, dar și să învețe să valorizeze fiecare experiență emoțională prin care trec și să o folosească în avantajul lor.

5 puncte cheie/teme abordate în workshop

– identificarea competențelor emoționale și sociale la vârsta preșcolară;

– modalități prin care putem dezvolta atitudini prosociale în grădiniță și familie;

– rolul familiei și al cadrelor didactice în dezvoltarea acestor abilități;

– exemple de utilizare a unor resurse digitale in exercițiile practice;

– implementarea unui proiect-pilot în grădinițele de copii.

 

De ce să participi ?

La finalul acestui webinar:
• vei avea informațiile necesare pentru o bună înțelegere a importanței educației social-emoționale în grădinițele de copii;

  • vei ști ce poți face concret pentru a susține dezvoltarea socio-emoțională a copililor în perioada preșcolarității;
  • vei avea câteva instrumente prin care să transformi comportamente indezirabile în comportamente dorite;
    • vei colabora eficient cu copiii, iar comunicarea cu părinții/cadrele didactice va fi mai transparentă.

 

Prin intermediul webinariilor SuperTeach aducem în fața voastră profesori, specialiști în educație și antreprenori care pot oferi exemple de bune practici, inspirație și motivație pentru educație.

 

*NU SE OFERĂ ADEVERINȚĂ!
(EMAIL-UL DE CONFIRMARE AL PREZENTEI ATESTA PREZENTA DVS LA WEBINAR.)