Facilitator: Doru Căstăian - profesor MERITO

Am absolvit Liceul Teoretic „Emil Racoviţă” din Galaţi în 1997, secţia uman. Licenţiat în filosofie al Facultăţii de Istorie şi Filosofie din cadrul UBB Cluj-Napoca (2001), master în filosofie franceză contemporană (UBB, Cluj-Napoca, 2002), doctor în filosofie al UV Timişoara (2008). Profesor de filosofie şi ştiinte socio-umane la Liceul de Arte „Dimitrie Cuclin” (din 2003 […]

Detalii despre Doru Căstăian - profesor MERITO

5 puncte cheie/teme abordate în workshop

  1. Un moment/exercitiu de cunoastere, autocunoastere, o evaluare a nivelului de motivatie din prezent în comparaţie cu nivelul iniţial.
  2. Un moment de prezentare urmat de dezbatere privind cauzele declinului în motivaţie.
  3. Exerciţiu pe grupe de determinare a felului în care este concepută şi înţeleasă de către profesori natura umană.
  4. Prezentare video şi power-point  a felului în care ştiinţele moderne descriu natura umană; dezbatere asupra relevanţei pentru pedagogie şi pentru motivarea profesorului şi elevului
  5. Brainstormming cu privire la strategiile de ameliorare a practicii pedagogice şi nivelului de motivaţie.

(La toate punctele vor fi folosite exemple practice)

Agendă workshop

  1. Moment introductiv, spargerea gheţii, prezentarea participanţilor.
  2. Exerciţiu de autoevaluare a evoluţiei motivaţiei personale; exerciţiu de emitere de ipoteze; exerciţiu de lucru în perechi pentru conturarea de soluţii durabile.
  3. Prezentare scurtă cu privire la motivaţie (perspectivă neuro-ştiinţifică, psihologică, filosofică)/dezbatere.
  4. Exerciţiu pe grupe de determinare a acelor caracteristici umane care sunt relevante pentru procesul educativ/prezentare/realizarea unei comparaţii între ceea ce se credea înainte şi ceea ce ştim că este ştiinţific valid.
  5. Exerciţiu: prezintă o acţiune pedagogică pe care ai face-o altfel ştiind ceea ce ştii acum; prezintă un moment din cariera ta pe care l-ai înţelege şi l-ai interpreta altfel ştiind ce ştii acum.
  6. Brainstormming: trei idei pentru a rămâne motivat şi critic simultan.
  7. Activitate de închidere