„Jocul este și o pregătire pentru viața de mai târziu, dar, mai presus de toate, el este însăși viața copilului.” Mc. Dougall
Acest atelier se bazează în principal pe jocuri psihosociale care au ca scop gestionarea emoțiilor și îmbunătățirea relațiilor sociale și care angajează atât mentalul copilului – abilitatea de a se concentra, de a observa, de a anticipa, de a reflecta, de a elabora o strategie ori de a lua o decizie, cât și și fizicul său – forță, rezistență, viteză, orientare, reacție, ritm, echilibru.
Desigur, jocurile psihosociale sunt binevenite în orice context de grup, fiind atât de utile în procesul de coeziune a grupului, precum și în anumite etape ale procesului de învățare și formare a elevilor noștri. Iar astfel de jocuri au marele avantaj de a putea fi duse în orice spațiu confortabil și la îndemână – în sala de clasă, pe holuri, în curtea școlii, în parcuri.
La acest atelier vom discuta puțin despre:
- rolul jocurilor în sala de clasă și în afara ei;
- pregătirea jocurilor;
- cum să faci jocurile să funcționeze eficient;
- feedback-ul în joc;
- etape în desfășurarea unui joc;
- categorii de jocuri.
Și ne vom juca mult! ☺