Facilitator: Ana Maria Rusu - profesor MERITO

Ana Maria este absolventă a Universității de Arte ”George Enescu” Iași, secția Pedagogie muzicală. Predă de 14 ani. Primii 11 ani i–a petrecut  în orașul Bârlad (județul Vaslui) unde și-a desfășurat activitatea didactică. Din 2016 este profesor de Educație  muzicală   în  Focșani. Sunt un  dascăl care își dorește ca mesajul său să fie perceput, asimilat […]

Detalii despre Ana Maria Rusu - profesor MERITO

Scurtă descriere

Atelierul de jocuri  muzicale  ofera participantilor posibilitatea de  a observa cat de simplu este  sa inveti prin intermediul muzicii. Muzica, folosita ca instrument  de invatare, evaluare poate deveni astfel un moment al lectiei. In  cadrul acestui atelier  imi  propun sa realizez o serie  de jocuri muzicale specifice, sa punctez cateva   continuturi spre a oferi participantilor prilejul de a crea  la randul lor momente-spectacol alaturi de elevii lor in clase.

5 puncte cheie/teme abordate în workshop

a. Melodie – Ritm

  • body percussion
  • Cantat la hartie de copt

b. Orchestra/Corul clasei mele

  • Ce mă fac cu elevii care nu au „ureche muzicală”?
  • Jocul „boom snap clap”
  • JOCUL CU SOSETELE
  • CUM CANTAM LA FASOLE

c. Dezvoltare didactică

  • Exerciții – joc de semantică  muzicală cu mișcare. Instrumente  neconvenționale
  •  Boomwhackers
  • Pian din silicon
  •  Linguri

c. Cântat în cor cu participanții

Agendă/Structură workshop

Atelierul este structurat pe module:

  1. Melodie – Ritm – Armonie Cum să descifrezi o melodie. Cum predau notația muzicală. Cum predau elemente de ritm, cum pot determina elevii să citească  ritmic. Ce poți construi la clasă/grupa pe o  melodie cunoscută. Exerciții pentru dezvoltarea auzului interior. Ritm, mișcare, improvizație. Cum pot învață la mate sau fizică pe muzică.
  2. Orchestra/Corul clasei mele  Utilizarea instrumentelor muzicale la clasă. Cum înființezi un cor, de ce aș înființa unul; Cum învăț copiii sa cânte pe voci dacă ei nu știu notele muzicale; Ce mă fac cu elevii care nu au „ureche muzicală”?
  3. Dezvoltare didactica  De ce să NU înlocuim ora de muzică cu altă materie. Exerciții pentru  eliberarea  surplusului de energie în clasă. Metode de predare, exerciții, jocuri pentru clasele 0-vIII și preșcolari. Jocuri muzicale pe unități  de învățare – conținuturi. Exerciții – joc de semantică  muzicală cu mișcare. Instrumente  neconvenționale (Boomwhackers, Pian din silicon, cajon, linguri, kazoo). Body  percussion, stomp-activități ritmice realizate cu ajutorul  corpului și al obiectelor din gospodărie (mături, perii, pungi, folii aluminiu, ziare, etc.). Cor –  poate cea  mai  eficientă  formă  de  educație prin  muzica.