Facilitator: Ciprian Ghișa

Ciprian Ghișa este profesor de istorie, cu 18 ani de experiență de predare. Este director al liniei românești de studii la Transylvania College din Cluj-Napoca și lector universitar la Universitatea Babes-Bolyai. Din anul 2016, a obținut și statutul de inspector pentru școlile britanice internaționale acreditat de Departamentul pentru Educație din UK.

Detalii despre Ciprian Ghișa

Cui se adresează?

Cadrelor didactice, indiferent de specialitate sau de nivelul de învățământ la care predau.

Scurtă descriere a atelierului

David Price spunea că orice profesor care poate fi înlocuit de către un video pe Youtube ar trebui înlocuit. Lecțiile reprezintă o experiență de învățare atât pentru elevi, cât și pentru profesori. Reușim să punem accentul mai ales pe nevoile elevilor de învășare? Îi facem parteneri în acest proces? Cine și cum stabilește obiectivele? Organizăm lecțiile în așa fel încât FIECARE elev să comunice, să lucreze în echipă și să-și dezvolte gândirea critică? Cum mă simt ca profesor la finalul lecției? Cum mă asigur că FIECARE elev a făcut progres îi timpul lecției mele? A fost despre mine sau despre ei?

Atelierul își propune să răspundă la acest tip de întrebări, clarificând pentru profesori modalitatea de folosi lecția, cu toate etapele ei, pentru a învăța tot ce e necesar despre elevii cu care lucrează, pentru a asigura progresul fiecăruia dintre ei.

5 puncte cheie/teme abordate în workshop

Integrarea acelor competente soft în fiecare lecție.

Progresul individual făcut de fiecare elev.

Conceptul de planificare “live”.

Relațiile sănătoase între profesori și elevi – crearea bazei de stabilitate în această relație.

Învățare condusă de elevi.