Ca profesori avem libertatea și responsabilitatea să le oferim activităţi creative, povestiri despre experienţe personale, povestiri din viaţa de zi cu zi, lăsându-i să-și exprime emoțiile și trăirile, vorbind deschis despre acestea și integrându-le în ceea ce facem.
La şcoală trebuie să fim ca o familie unită, cu relaţii armonioase bazate pe sinceritate, empatie şi afectivitate, iar calea către obţinerea unei astfel de relaţii este povestea.
Agenda / Structura Workshop
- Ice breaker – Pase cu Optică
- Cum dam startul unei zile?
- Când apare povestea pe parcursul unei zile?
- Ce rol au poveștile din viața reală și cum le împletim cu ce avem de predat la ore?
- Dialogul mental: cum il formam și exersăm la copii?
- Putem rezolva probleme pornind de la povești?Întrebările: ne bucurăm de ele, le răspundem, le punem deoparte când nu e timp și revenim la ele. Copiii au nevoie de răspunsuri.
Strategii de rezolvare în clasă: 1. întreabă-te pe tine (dialogul mental), 2. întreabă-ţi colegii, 3. dacă niciun coleg nu a ştiut să-ţi răspundă, întreabă învăţătoarea.
Cum mențin în clasă o atmosferă lucrativă? Jetoanele colorate – fiecare copil are pe bancă 1 jeton roşu, 1 jeton portocaliu, 1 verde şi 1 albastru. Fiecare culoare transmite un mesaj:
- ROŞU = NU ŞTIU, AM NEVOIE URGENTĂ DE DOAMNA!
- PORTOCALIU = NU ŞTIU, DAR ÎNCERC!
- VERDE = MĂ DESCURC!
- ALBASTRU = IAU O PAUZĂ!
Diferența dintre învățarea experienţială şi experimentală.