Facilitator:

Detalii despre

Ca profesori avem libertatea și responsabilitatea să le oferim activităţi creative, povestiri despre experienţe personale, povestiri din viaţa de zi cu zi, lăsându-i să-și exprime emoțiile și trăirile, vorbind deschis despre acestea și integrându-le în ceea ce facem.

La şcoală trebuie să fim ca o familie unită, cu relaţii armonioase bazate pe sinceritate, empatie şi afectivitate, iar calea către obţinerea unei astfel de relaţii este povestea.

Agenda / Structura Workshop

  • Ice breaker – Pase cu Optică
  • Cum dam startul unei zile?
  • Când apare povestea pe parcursul unei zile?
  • Ce rol au poveștile din viața reală și cum le împletim cu ce avem de predat la ore?
  • Dialogul mental: cum il formam și exersăm la copii?
  • Putem rezolva probleme pornind de la povești?Întrebările: ne bucurăm de ele, le răspundem, le punem deoparte când nu e timp și revenim la ele. Copiii au nevoie de răspunsuri.

    Strategii de rezolvare în clasă: 1. întreabă-te pe tine (dialogul mental), 2. întreabă-ţi colegii, 3. dacă niciun coleg nu a ştiut să-ţi răspundă, întreabă învăţătoarea.

    Cum mențin în clasă o atmosferă lucrativă? Jetoanele colorate – fiecare copil are pe bancă 1 jeton roşu, 1 jeton portocaliu, 1 verde şi 1 albastru. Fiecare culoare transmite un mesaj:

  • ROŞU = NU ŞTIU, AM NEVOIE URGENTĂ DE DOAMNA!
  • PORTOCALIU = NU ŞTIU, DAR ÎNCERC!
  • VERDE = MĂ DESCURC!
  • ALBASTRU = IAU O PAUZĂ!

Diferența dintre învățarea experienţială şi experimentală.