Facilitator: Claudia Clicinschi

Specialist programe Dezvoltare Parentală cu o experiență de peste 14 ani în furnizarea de programe pe educație parentală; A susținut peste 80 de cursuri de educație parentală cu părinții și a format și supervizat peste 1000 de educatori parentali din rândul profesioniștilor care activează în domeniul educației, medical și social. Claudia este și director al […]

Detalii despre Claudia Clicinschi

Scurtă descriere a atelierului

Comunicarea reprezintă mai mult decât un proces de interacțiune între persoane, este un instrument de modelare a personalității și de construire a tipurilor diverse de relații sociale.

În funcție de tipul de comunicare avut cu sine, dar și cu alții, oamenii se pot modela ca fiind orientați spre eșec, fără încredere în forțele proprii, critici neconstructiv sau ca fiind apreciativi, deschiși la învățare, orientați spre atingerea scopurilor propuse și având încredere în ei.

Astfel, modelul de comunicare antrenat de-a lungul timpului, în special în perioada copilăriei, cu persoanele adulte de referință, mai ales părinții și profesorii, înfluențează acțiunile unui om într-o direcție sănătoasă și constructivă sau nesănătoasă și distructivă.

Familia și școala, individual, dar și împreună sunt principalii responsabili de modelarea copiilor de astăzi ca viitori adulți sănătoși, responsabili, asertivi și concentrați pe a face performanță. Însă, pentru a le insufla copiilor aceste principii, este important ca mai întâi, ele să învețe și să-și dezvolte abilitățile de comunicare apreciativ-constructive!

Felul în care profesorii și părinții se exprimă, modelează destine!

În cadrul acestui workshop destinat cadrelor didactice și părinților, vom:

–          redefini/descoperi ce înseamnă a comunica într-un mod apreciativ și constructiv cu copiii și nu numai;

–          reliefa care sunt efectele acestui tip de limbaj asupra dezvoltării personale a tuturor actorilor implicați în procesul de comunicare;

–          afla cum influențează acest stil de comunicare relația părinte-copil-profesor;

–          exersa comunicarea apreciativ-constructivă pe marginea situațiilor concrete prezentate;

–          descoperi ce și cum le putem comunica copiilor pentru a avea încredere în noi și în ei și pentru a le insufla principii sănătoase de viață;

–         afla cum putem dezvolta parteneriate câștigătoare școală-familie, pentru susținerea copiilor în procesul de dezvoltare armonioasă;

–          cunoaște perspective diverse, venite din partea participanților.

Nu în ultimul rând, avem oportunitatea de a ne conecta cu persoanele ce pot reprezenta o resursă de învățare.

5 puncte cheie/teme abordate în workshop

  1. Definirea conceptului de comunicare apreciativ-constructivă din prisma transmiterii informației, ascultării, înțelegerii și feedback-ului.
  2. Aplicații practice – Forme ale comunicarii apreciativ-constructive în relația cu copiii. Discuții pe situații concrete.
  3. Relația dintre comunicarea apreciativ-constructivă și procesul de dezvoltare personală
  4. Beneficiile utilizării comunicarii constructive asupra creșterii calității vieții.
  5. Concluzii

Agenda / Structură workshop

Prezentarea participanților

Definirea conceptului de comunicare apreciativ-constructivă

Aplicații practice. Forme ale comunicării apreciativ-constructive în relația cu copiii. Discuții pe situații concrete.

Relația dintre comunicarea apreciativ-constructivă și procesul de dezvoltare personală

Beneficiile utilizării comunicării constructive asupra creșterii calității vieții

Concluzii