Facilitator: Adriana Mitu

Atât bullying-ul cât și ciberbullying-ul sunt probleme frecvent întâlnite în școli, care sunt greu de gestionat de către cadrele didactice, deoarece cazurile de abuz nu sunt descoperite imediat și chiar și atunci când sunt descoperite, sancționarea agresorilor nu are, de cele mai multe ori, rezultatele așteptate, elevii continunând să aibă acest comportament. La nivel internațional […]

Detalii despre Adriana Mitu

Atât bullying-ul cât și ciberbullying-ul sunt probleme frecvent întâlnite în școli, care sunt greu de gestionat de către cadrele didactice, deoarece cazurile de abuz nu sunt descoperite imediat și chiar și atunci când sunt descoperite, sancționarea agresorilor nu are, de cele mai multe ori, rezultatele așteptate, elevii continunând să aibă acest comportament.

La nivel internațional fenomenului de bullying, împreună cu stilul de educație parentală, este apreciat ca factor de risc fundamental pentru sănătatea mintală a copiilor și adolescenților și pentru dezvoltarea optimă a acestora, atât din punct de vedere intelectual, cât și psihologic și social. Bullying-ul este abordat în numeroase țări europene ca o problemă de sănătate publică, multe dintre acestea având strategii și proiecte destinate prevenirii și intervenției.

În România, un studiu realizat de organizația Salvați Copiii, în anul 2016, a scos la iveală faptul că șase din zece copii cu vârsta cuprinsă între unsprezece şi cincisprezece ani agresează alţi copii, plasându-ne pe primul loc în Europa, alături de Letonia.

 

În cadrul acestui workshop, destinat cadrelor didactice, vom aborda următoarele aspecte:

  • Ce este și ce nu este bullying-ul și cum putem identifica acțiunile de bullying în cadrul clasei de elevi?
  • De ce bullying-ul este un fenomen tot mai prezent în școlile din România?
  • Care sunt actorii în bullying?
  • Cum poț identifica potențialele victime?
  • Cum putem comunica cu părinții pentru a preveni sau interveni în cazurile de bullyin?
  • Care sunt consecințele pe termen lung asupra victimelor și asupra agresorilor?
  • Strategii de prevenire a bullying-ului și strategii de intervenție în clasa de elevi
  • Un model de plan strategic aplicat în interiorul clasei de elevi

 

Workshop-ul este structurat astfel încât partea teoretică să se îmbine cu exerciții practice, prin intermediul cărora profesorii vor descoperi informații esențiale.