Cui se adresează?
Workshop-ul se adresează profesorilor de gimnaziu şi liceu, care predau: fizică, chimie, biologie, limba română, limbi străine, matematica, desen, tehnologii, informatica.
Scurtă descriere a atelierului
Atelierul nostru are ca scop evidenţierea umătoarelor aspecte:
– importanţa creării modulelor de educaţie integrată în companii si in mediul educational;
– implementarea conceptului de Orientare in Cariera-scoala,companii,comunitate ;
– necesitatea existenţei Orientarii in Cariera în sistemului educaţional şi al pietei muncii in context actual.
5 puncte cheie/teme abordate în workshop
Module Educatie Integrata implementate deja prin parteneriat scoala –companie in vederea Orientarii in Cariera
- Prezentarea conceptului de Modul Educatie Integrata prin Design Educational bazat pe temele Curriculei Educationale Nationale
- Impactul acestor module asupra spatiului educational(directori de scoli,profesori/traineri,elevi,parinti,reprezentanti ai companiilor private)
- Modele de Orientare in Cariera prin Module de Educatie Integrata-Shadowing,Internship
- Rolul Implicarii reprezentantilor Comunitatii de Business in actul educational
- Importanta conceptului de voluntariat in implicarea tinerilor in activitatile comunitatii(educatie non formala centrata pe abilitati transversale)
Agenda / Structură workshop
Atelierul este structurat în două părţi:
Prima parte cuprinde o sesiune de discuţii, în care profesorii ce activează ca traineri la Centrul Educaţional „The Spot” vor veni în faţa publicului împărtăşind experienţele lor din cadrul proiectelor pe care le-au demarat în cadrul companiilor partenere din Parcul Industrial Oradea şi nu numai; de la creearea modulelor de educaţie integrată, până la implementarea lor. Vor fi prezentate beneficiile aduse de aplicarea acestor module, atât pentru elevi, parinti cât şi pentru profesori (traineri),directori de scoli si reprezentanti ai companiilor . Participanţii vor putea viziona de asemenea poze şi filmări video realizate în timpul activităţilor desfăşurate în laboratoarele companiilor/spitalelor.
A doua parte presupune implicarea participantilor intr-un exercitiu de simulare a creearii de module educationale prin design educational cu implicarea mediului de afaceri,prezentarea lor si validarea celui mai reprezentativ modul creat prin conectarea directa cu o companie privata vizata ca domeniu in cadrul modulului.