Şi-a dorit sa devină profesoară încă de când era mică. Era fascinată de oamenii care mergeau prin şcoală cu catalogul în mână. I s-a părut că profesia aceasta este cea mai frumoasă profesie din lume. I se părea incredibil felul în care un om (un profesor) poate să devina modelul cuiva şi că poate să conteze atât de mult pentru atâţia oameni din jurul lui.

In ultimii 20 de ani, a activat ca voluntar în diferite organizatii non-guvernamentale şi a atras peste 500 de elevi în proiecte educative cu dorinţa de a-i ajuta să se dezvolte dincolo de orele de la şcoală, pentru mulţi, orele de voluntariat devenind profesie. A reuşit astfel să ajungă mentorul multor elevi din oraş, nu doar din liceu.

A considerat mereu că înainte de a educa şi de a cere de la elevi trebuie să devină ea cea mai buna versiune a sa aşa că a participat la formări în ţară dar şi în Portugalia şi Turcia. A devenit trainer şi în ultimii 20 de ani a susţinut peste 1000 de ore de  training cu elevi, colegi profesori, inspectori şi directori,  în ţară şi în Republica Moldova, în management educational, comunicare instituţională, mentorat, formare de formatori, compentenţe sociale şi civice, leadership.

A ales ca orele de limba si literatura romana să le predea valorificând în mod individual elevii şi refuzând să-i compare. Capacitatea de a privi o clasă ca pe un tot unitar şi în acelaşi timp capacitatea de a privi către fiecare elev în parte este abilitatea evidenţiată pe formularele de feedback aplicate elevilor, bucurându-se de fiecare dată când află ce poate să îmbunătăţească ceva (da, elevii dau şi feedback negativ).

Fiind mamă, Mirela visează pentru copilul său că va trece prin şcoală alături de oameni care să-l ghideze cu blândeţea şi cu relaxarea care să-l determine pe el, la rândul lui, să continuie procesul de învăţare acasă.