Monica Mocanu – profesor MERITO

Monica este profesor de matematică și instructor de debate. A inițiat programe de dezbateri publice și consultări cetățenești (proiectul Romania Publică) și platforme de  debate online pentru elevi și studenți. A fondat în 2019 aplicația Teleskop împreună cu o echipă formată din profesori, antreprenori și programatori. A fost nominalizată la Gala Merito.

,,Daca e ceva bun care se produce în sistemul de educație după atâtea sincope și încercări ratate este că școlile au început sa își pună în mișcare autonomia și încep să își construiască procese de creștere. Cred că o școală nu devine mai bună având câțiva profesori care sunt performanți dar care lucrează separat, ci devine mai bună când are un corp profesoral care dialoghează, se sprijină și lucrează împreună”

Implicată din 1996 în mișcarea de debate din Romania, initiator de proiecte de dezbatere publica in zona de cetatenie si educatie. si este Profesor Merito din 2016.

Intr-un interviu cu Monica, Medeea Stan (DoR) scria „După 20 de ani de activitate, Monica și-a dat seama că un profesor se poartă la fel cu toți elevii, iar asta duce la o rutină comportamentală din partea ambelor tabere. Liceenii, pentru că nu au termen de comparație, nu își dau seama că profesorii, de fapt, oamenii, în general, fac lucrurile diferit. Mocanu și-ar dori ca profesorii care predau aceeași materie să se poată schimba de la o clasă la alta, pentru o perioadă, astfel încât elevii să aibă șansa să compare cadrele didactice. Să spună ce le-a plăcut și ce nu li s-a părut în regulă. Școala, crede profesoara, „îi invită pe copii să intre într-o colivie, ca și cum viața reală ar fi făcută din ore de 50 de minute”.

Pornind de la aceasta ideea a creat o aplicatiei de feedback pentru profesori, Teleskop www.teleskop.ro Aplicatia de feedback Teleskop si-a lansat varianta de start la inceputul lunii martie 2019. Dupa o luna de utilizare am testat opinia utilizatorilor (profesori si elevi) si am identificat directiile de dezvoltare. In acest sens, intentionam in aceasta etapa diversificarea chestionarelor si utilzarea aplicatiei in auto-evaluarea de final de an. Workshop-ul invita profesorii participanti sa fie parteneri in acest demers, construind impreuna formulare si identificand caracteristicile unui feedback eficace.