Pentru a participa vă rugăm să vă înscrieți aici: https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZYtceigqT0sHdwqvF-rWP8N9U8rWisuKEXu
Dezvoltarea carierei este un proces de învățare care evoluează pe tot parcursul vieții. De-a lungul vieții, experimentăm o varietate de roluri (fiu, fiică, prieten, soţ/ soţie, mamă, etc), activăm în diverse medii (casă, școală, comunitate), participăm la numeroase evenimente (evenimente sportive, absolvire, locuri de muncă diferite, căsătorie etc), toate acestea fac parte din identitatea noastră personală şi profesională. Alegerea facultății nu este întotdeauna ușoară iar adolescenții au nevoie de sprijin și îndrumare prin activități de consiliere adecvate. De ce să nu o gândim ca pe o invitație într-o într-o “călătorie” în care le putem ghida spre pașii elevilor în luarea acestei decizii?
Există un acord unanim, cel puțin declarativ, despre importanța și rolul demersului de consiliere pentru carieră oferit elevilor, pentru a-i ajuta să se pregătească adecvat față de ofertele de pe piața muncii. În România nu există o practică cu tradiție pentru acest domeniu, însă există o nevoie acută pentru aceste demersuri.
Webinarul propune un model de intervenție bazată pe următoarele obiective: dezvoltarea abilităților de management al carierei la elevii de liceu prin formarea unei percepții realiste privind caracteristicile individuale dar și despre oportunitățile de pe piața muncii în regiunea lor și antrenarea elevilor în vederea luării unor decizii privind educația viitoare și cariera lor profesională.
Agendă Webinar:
- Scurtă prezentare generală a principiilor învățării active și a principiilor de aplicare în consilierea și orientarea pentru carieră.
- Prezentarea unor metode active pentru explorarea opțiunilor de carieră pe care le oferă diferite programe de studii ale facultăților.
- Profilul meu (diagrama pânză de păianjen)
- Învățarea activă prin tehnica Jigsaw în orientarea pentru carieră – explorarea posibilităților.
- Moduri posibile de prezentare a exercițiilor de explorare: Reclama sau imaginea de ansamblu.
Metodele vor fi însoțite de sugestii metodologice și prezentarea unor fișe de lucru/ resurse electronice, exemple care pot fi adaptate la specificul clasei.