Pentru a participa vă rugăm să vă înscrieți aici: https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZMlfu-trzgtGdHWGof7sNln-lR6Jk4vHnLH
Puteți urmări TED-ul intitulat Is Happiness the Foundation of Future Education? susținut de către Teodor Nițu aici: http://tiny.cc/TEDxYouthTokyo
Vă rugăm să completați următoarele două chestionare pentru o mai bună înțelegere a temei webinarului (chestionarele sunt opționale):
Chestionar 1: https://www.viacharacter.org/survey/account/register
Chestionar 2: https://yalesurvey.ca1.qualtrics.com/jfe/form/SV_dmWAB2LoFzOk25n?user_id=d9bffa39d76116b5e4fdec76871cd51660caef2b
Structură Webinar:
Partea 1. Introducere în conceptele de bine (wellbeing) și fericire (happiness)
1. Ce este starea de bine și de fericire?
2. Misconcepții în legatură cu starea de bine și de fericire/Ce ne face/retine să ne fie bine și
să fim fericiți?
3. Starea de bine și fericire în școală – Ce pot să facă copiii și profesorii ca să se simtă mai
bine și să fie mai fericiți?
Partea 2. Dovezi/studii științifice asupra faptului că starea de bine și fericire a copilului
influențează pozitiv activitatea și rezultatele la învățătură.
– Happiness report 2020/2021
– Mathieu Ricard (2003) posits that happiness, in the sense of a deep, lasting well-being, is a
skill that can be learned with committed effort.
-etc
Partea 3. Starea de bine și de fericire a educatorului și copilului
Concepte și practici generale care pot duce la îmbunătățirea stării de bine și de fericire
1. Puncte forte de caracter (character strengths) – necesită completarea Chestionarului 1 pre-webinar
2. Evaluarea stării de bine și de fericire – necesită completarea Chestionarului 2 pre-webinar
3. Mindset-ul flexibil (mentalitatea flexibilă) – introducere și exemple
4. Meditație – A fi conștient și prezent – introducere în practica mai ales axată pe educație
Recunoștință – introducere în practică
Blândețea – introducere în practică
5. Disciplina pozitivă
6. Modelarea mediului clasei (fizic, mental și emoțional)
Partea 4. Cum putem aplica conceptele și practicile de bine și fericire în educație și în
activitățile din clasa
Activități practice pentru aplicarea în clasă
1. Stabilirea unor agreement-uri (acorduri) în fiecare clasă între elevi și profesori
2. Învățarea și practica mindset-ului flexibil
3. Meditația – practica începutul/sfârșitul clasei și în afara clasei
Recunoștința – practica în clasă și în afara clasei
Blândețea – practica în clasă și în afara clasei
(toate trei intră in aceeași categorie)
4. Disciplina pozitivă – tehnici și practici pentru clasă
5. Modelarea mediului clasei (fizic, mental și emoțional)
Descarcă materialele folosite la webinar