Facilitator: Teodor Nițu

Puteți urmări TED-ul intitulat Is Happiness the Foundation of Future Education? susținut de către Teodor Nițu aici: http://tiny.cc/TEDxYouthTokyo Teodor este stabilit în Japonia de mai bine de un deceniu iar în prezent este profesor de fizică la Seisen International School, Tokyo. De asemenea, este coordonatorul Catedrei de Științe a școlii. A absolvit Facultatea de Fizică din […]

Detalii despre Teodor Nițu

Pentru a participa vă rugăm să vă înscrieți aici: https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZMlfu-trzgtGdHWGof7sNln-lR6Jk4vHnLH

Puteți urmări TED-ul intitulat Is Happiness the Foundation of Future Education? susținut de către Teodor Nițu aici: http://tiny.cc/TEDxYouthTokyo

Vă rugăm să completați următoarele două chestionare pentru o mai bună înțelegere a temei webinarului (chestionarele sunt opționale):

Chestionar 1: https://www.viacharacter.org/survey/account/register

Chestionar 2: https://yalesurvey.ca1.qualtrics.com/jfe/form/SV_dmWAB2LoFzOk25n?user_id=d9bffa39d76116b5e4fdec76871cd51660caef2b

Structură Webinar:

Partea 1. Introducere în conceptele de bine (wellbeing) și fericire (happiness) – 15 minute
1. Ce este starea de bine și de fericire?
2. Misconcepții în legatură cu starea de bine și de fericire/Ce ne face/retine să ne fie bine și
să fim fericiți?
3. Starea de bine și fericire în școală – Ce pot să facă copiii și profesorii ca să se simtă mai
bine și să fie mai fericiți?

Partea 2. Dovezi/studii științifice asupra faptului că starea de bine și fericire a copilului
influențează pozitiv activitatea și rezultatele la învățătură. – 15 minute
Happiness report 2020/2021
– Mathieu Ricard (2003) posits that happiness, in the sense of a deep, lasting well-being, is a
skill that can be learned with committed effort.
– The 2018 European Union report on international Socio-Emotional Education (SEE)
– children who developed SEL skills showed improvement in academic behaviour and
attainment.
– Happy students are likely to learn better and more effectively (Fredrickson, 2001; Isen,
2001)
– Schools that put in place programmes to boost pupils’ social and emotional skills have, on
average, an 11% gain in attainment, as well as improvements in pupil behaviour (Public
Health England in 2014)
– Children who have been taught happiness skills (awareness, kindness, gratitude and
positive attitude) showed not only a drastic increase in their wellbeing but also their
academic results improved by 20%. (UK)
– Children with higher levels of happiness do generally appear to achieve better
academically (Gutman and Vorhaus, 2012).
– From all of the child’s characteristics, happiness and emotional health is the most
important predictor of adulthood happiness, more important than any academic
qualification a person can achieve. (London School of Economics’ Centre for Economic
Performance)

Partea 3. Starea de bine și de fericire a educatorului și copilului – 30 minute

Concepte și practici generale care pot duce la îmbunătățirea stării de bine și de fericire
1. Puncte forte de caracter (character strengths) – necesită completarea Chestionarului 1 pre-webinar
2. Evaluarea stării de bine și de fericire – necesită completarea Chestionarului 2 pre-webinar
3. Mindset-ul flexibil (mentalitatea flexibilă) – introducere și exemple
4. Meditație – A fi conștient și prezent – introducere în practica mai ales axată pe educație
Recunoștință – introducere în practică
Blândețea – introducere în practică
5. Disciplina pozitivă
6. Modelarea mediului clasei (fizic, mental și emoțional)

Partea 4. Cum putem aplica conceptele și practicile de bine și fericire în educație și în
activitățile din clasa – 1 oră
Activități practice pentru aplicarea în clasă

1. Stabilirea unor agreement-uri (acorduri) în fiecare clasă între elevi și profesori
2. Învățarea și practica mindset-ului flexibil
3. Meditația – practica începutul/sfârșitul clasei și în afara clasei
Recunoștința – practica în clasă și în afara clasei
Blândețea – practica în clasă și în afara clasei
(toate trei intră in aceeași categorie)
4. Disciplina pozitivă – tehnici și practici pentru clasă
5. Modelarea mediului clasei (fizic, mental și emoțional)