Facilitator: Teodor Nițu

Puteți urmări TED-ul intitulat Is Happiness the Foundation of Future Education? susținut de către Teodor Nițu aici: http://tiny.cc/TEDxYouthTokyo Teodor este stabilit în Japonia de mai bine de un deceniu iar în prezent este profesor de fizică la Seisen International School, Tokyo. De asemenea, este coordonatorul Catedrei de Științe a școlii. A absolvit Facultatea de Fizică din […]

Detalii despre Teodor Nițu

Pentru a participa vă rugăm să vă înscrieți aici: https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZMlfu-trzgtGdHWGof7sNln-lR6Jk4vHnLH

Puteți urmări TED-ul intitulat Is Happiness the Foundation of Future Education? susținut de către Teodor Nițu aici: http://tiny.cc/TEDxYouthTokyo

Vă rugăm să completați următoarele două chestionare pentru o mai bună înțelegere a temei webinarului (chestionarele sunt opționale):

Chestionar 1: https://www.viacharacter.org/survey/account/register

Chestionar 2: https://yalesurvey.ca1.qualtrics.com/jfe/form/SV_dmWAB2LoFzOk25n?user_id=d9bffa39d76116b5e4fdec76871cd51660caef2b

 

Structură Webinar:

Partea 1. Introducere în conceptele de bine (wellbeing) și fericire (happiness)
1. Ce este starea de bine și de fericire?
2. Misconcepții în legatură cu starea de bine și de fericire/Ce ne face/retine să ne fie bine și
să fim fericiți?
3. Starea de bine și fericire în școală – Ce pot să facă copiii și profesorii ca să se simtă mai
bine și să fie mai fericiți?

Partea 2. Dovezi/studii științifice asupra faptului că starea de bine și fericire a copilului
influențează pozitiv activitatea și rezultatele la învățătură. 
Happiness report 2020/2021
– Mathieu Ricard (2003) posits that happiness, in the sense of a deep, lasting well-being, is a
skill that can be learned with committed effort.
-etc

Partea 3. Starea de bine și de fericire a educatorului și copilului 

Concepte și practici generale care pot duce la îmbunătățirea stării de bine și de fericire
1. Puncte forte de caracter (character strengths) – necesită completarea Chestionarului 1 pre-webinar
2. Evaluarea stării de bine și de fericire – necesită completarea Chestionarului 2 pre-webinar
3. Mindset-ul flexibil (mentalitatea flexibilă) – introducere și exemple
4. Meditație – A fi conștient și prezent – introducere în practica mai ales axată pe educație
Recunoștință – introducere în practică
Blândețea – introducere în practică
5. Disciplina pozitivă
6. Modelarea mediului clasei (fizic, mental și emoțional)

Partea 4. Cum putem aplica conceptele și practicile de bine și fericire în educație și în
activitățile din clasa 
Activități practice pentru aplicarea în clasă

1. Stabilirea unor agreement-uri (acorduri) în fiecare clasă între elevi și profesori
2. Învățarea și practica mindset-ului flexibil
3. Meditația – practica începutul/sfârșitul clasei și în afara clasei
Recunoștința – practica în clasă și în afara clasei
Blândețea – practica în clasă și în afara clasei
(toate trei intră in aceeași categorie)
4. Disciplina pozitivă – tehnici și practici pentru clasă
5. Modelarea mediului clasei (fizic, mental și emoțional)

 


Descarcă materialele folosite la webinar