Profesorul Digital si scoala online.
Am discutat despre:
– legătura dintre dezvoltarea competențelor specifice disciplinelor predate cu ajutorul tehnologiei și mediului online,
– rolul profesorului și al elevului în mediul online,
– scenarii aplicabile pentru realizarea unei lecții online și modalități de evaluare.
Astfel, webinarul va încerca să ilustreze faptul că tehnologia susținută de pedagogie poate acoperi nevoile unei societăți digitale.
Anda Silea este profesor de limba și literatură română la Liceul Teoretic I.C. Drăgușanu, or. Victoria, jud Brașov. „Pentru a fi un profesor digital care aduce în fața elevilor resursa educațională digitală, trebuie să înțelegi nevoia lor de acum, de interactiv, de permanent. Elevii sunt cei care mi-au transmis acest lucru: ei au nevoie de nou și de tradițional în același timp, au nevoie de colaborare și trebuie să știe în permanență că îi poți învăța, îi poți susține. îi poți provoca, dar le poți și lăsa libertatea de a alege. Cam ceea ce le oferă și mediul virtual.”
Ana-Maria Tudorache este profesoară de limba și literatura română la Școala Gimnazială Numărul 15 din Brașov, secția cu predare în limba minorității maghiare
Membru al grupului de lucru pentru elaborarea Programei de limba LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ pentru școlile și secțiile cu predare în limba maghiară, clasele a V-a – a VIII-a
Co-autor al Ghidului profesorului de limba şi literatura română (din şcolile şi secţiile cu predare în limba maghiară)
„Sunt profesoară din anul 2003 și am început cu pași mărunți către zona online, am învățat, am experimentat.
Lucrez în momentul de față cu generații de nativi digitali, conectați la informație și la tot ce este nou. Instrumente digitale sunt modalitatea mea prin care le arăt că a învăța înseamnă mai mult decât lucrul în clasă, mai mult decât manualul tipărit și caietele. Învățarea înseamnă interacțiune, adaptabilitate, perseverență, curiozitate.” ne spune Ana-Maria
Întregul webminar poate fi urmărit aici: