Scurtă descriere a atelierului
Profesorul este resursa prin care o societate își pregătește viitorul, iar într-o dinamică a descoperirilor tehnice și a schimbărilor psiho-socio-culturale, școala trebuie să aibă parte de cei care au viziune, care înțeleg schimbările de paradigmă și nevoia de flexibilizare, care au curajul de a rezolva probleme și de a construi pentru viitor. Am convingerea că într-un context care generează forme efemere, educația va miza pe o tendință integratoare a cunoașterii și pe o viziune umanistă , răspunzând noilor cerințe economice, politice, ideologice și culturale. De aceea, mi-am propus să construiesc un cadru optim pentru a înțelege: 1. dinamica lumii de azi și nevoia de competențe de bază în fiecare domeniu (multiliterații), creând elevului un fundament cognitiv flexibil; 2. umanizarea predării spre nevoile motivaționale ale elevului, pentru dezvoltarea sa personală; 3. modalitatea de a construi demersuri pentru dezvoltarea gândirii critice, a sensibilizării în fața ideii de cultură generală și formarea elevilor în crezul umanismului; 4. respectarea valorilor umane, a autenticității în competiția cu forța inteligenței artificiale; 5. nevoia unei teorii a cunoașterii de impact pentru o societate a cunoașterii. Mesajul care conduce întreg atelierul este cel al promovării curajului de a șterge limitele pe care ni le-am impus, pentru a nu mai vedea schimbarea ca pe o amenințare.
5 puncte cheie/teme abordate în workshop
– Privire generală asupra cursului istoriei (meserii, coordonate, competențe)
– Multiliterațiile (prezentare și aplicație)
– Mentalitate flexibilă: conștiință critică, culturală, axiologică (aplicații)
– Atitudini și energie în crearea unei mentalități proactive (exemple de activități)
– Teoria cunoașterii pentru societatea cunoașterii (probleme practice)