Premisa
Pentru a fi un profesor bun trebuie să știi cine sunt copiii cu care lucrezi, trebuie să știi cum gândesc. Generatia Alpha, copiii născuți dupa 2010, va fi, dupa cum spun specialiștii, generația cea mai numeroasă, cea mai educată și cu cea mai buna situație financiară. Sunt stimulați cognitiv din primii ani de viață, au acces instant la informații, comunică permanent prin intermediul tehnologiei și intră în contact off /online cu copii din alte țări sau de pe alte continente.
Educația timpurie a copiilor se concentrează pe învățarea prin joc, care satisface nevoile fizice, intelectuale, de limbaj, emoționale și sociale ale copiilor. Curiozitatea și imaginația copiilor determină, în mod natural, învățarea atunci când sunt nelimitate. Copiii învață mai eficient și dobândesc mai multe cunoștințe prin activități precum jocul dramatic, arta și jocurile sociale. În primii ani de viață copiii sunt încântați să învețe, iar acestă bucurie trebuie păstrată și dezvoltată pe parcursul vieții școlare.
Pe măsură ce copiii privesc adulții interacționând în jurul lor, încep să împrumute de la aceștia anumite nuanțe, de la expresiile faciale până la tonul vocii lor. Ei explorează diferite roluri, învață cum funcționează lucrurile și învață să comunice și să lucreze cu ceilalți. Aceste lucruri nu pot fi predate printr-un curriculum standard, ci trebuie dezvoltate prin metoda jocului din primii ani de viață.
Cu toate acestea, datorită avansului tehnologiei, jocul clasic s-a transformat în „joc” prin tehnologie. Dacă vrem să dezvoltăm o varietate de abilități, avem nevoie însă de o dietă media echilibrată.

În contextul COVID-19 preșcolarii au fost expuși și mai mult tehnologiei pentru învățare.

  • Cum facem această învățare relevantă pentru ei?
  • Cum găsim echilibrul între tehnologie și interacțiunea în viața reală?
  • Cum trebuie să se schimbe educația preșcolară pentru a-i putea pregăti mai bine pe copii pentru ceea ce ar putea oferi viitorul, luând în considerare nu numai dezvoltarea fizică și cognitivă, abilitățile academice, ci în mod egal, aptitudinile, abilitățile, atitudinile legate de dezvoltarea socio-emoțională.
  • De la ce vârstă ar trebui să începem educația copiilor noștri și cine ar trebuie să o ghideze?

Credem că este cel mai bun moment să introducem mentalitatea deschisă în educație și să centrăm sistemul în jurul copilului și a necesităților lui de dezvoltare.

Resursele distribuite de Nadia Tătaru pot fi descărcate de aici:

1 OMEC_4343_2020_norme antibullying 

2 Despre bullying si actori in bullying

3 Nadia Tataru – EMOMETRU

4 Nadia Tataru – emotii si jocuri

Nadia Tataru – Emometru Emoticoane