Pentru a participa vă rugăm să vă înscrieți aici: https://online.superteach.ro/conferinta24aprilie

Premisa

Evaluarea presupune un proces amplu care nu vizează doar măsurarea cunoștințelor elevilor. Presupune în egală măsură colectarea informațiilor despre ceea ce știu elevii și analiza experienței educaționale. Rezultatele evaluării sunt utilizate de cele mai multe ori cu scopul de a identifica domeniile care necesită îmbunătățirea unor noțiuni. În plus, rezultatele evaluării urmăresc măsura în care au fost satisfăcute nevoile de învățare ale elevilor prin intermediul structurii și conținutului specific procesului educațional.

În mod cert, evaluările reprezintă mai mult decât simple note. Atunci când evaluarea este realizată semnificativ și este construită temeinic, elevii sunt ajutați și încurajați să-și cunoască abilitățile reale și implicit să reflecteze, să interacționeze și să aplice noțiunile însușite pentru a răspunde la întrebări și pentru a le adresa, pentru a rezolva probleme și a comunica informații. 

Feedback-ul reprezintă procesul de comunicare a informațiilor cu privire la performanțele elevului în raport cu obiectivele de învățare sau cu rezultatele învățării. Un feedback eficient ghidează acțiunile elevului în direcția atingerii unor scopuri și îl încurajează pe elev să se concentreze asupra activităților prin care își gestionează învățarea.

Luna Mai se prefigurează a fi o lună dedicată evaluărilor și concluziilor de final de an școlar. Un an școlar atipic, cu ore desfășurate fizic (puține), hibrid (o premieră în sistemul educațional românesc) și online (un nou normal în această perioadă de pandemie). Structura anului școlar a fost și ea afectată de pandemie și majoritatea elevilor au beneficiat de o vacanță neașteptată pe întreg parcursul lunii aprilie.

Cum vor reveni elevii la școală după 4 săptămâni de vacanță?

  • Vor fi pregătiți pentru seria de evaluări pe care vor fi nevoiți să o susțină pe parcursul următoarei luni?
  • Cum realizăm o evaluare cât mai corectă a cunoștințelor și progresului elevului în procesul de învățare?
  • Vom fi nevoiți să realizăm teste online sau offline?
  • Ce variante de testări și evaluări putem folosi pentru a evidenția cât mai corect?
  • Cum motivăm elevul în învățare prin testare, evaluare și feedback constructiv?
  • Cum și de ce ar trebui să oferim feedback în procesul de învățare?